maandag 11 april 2016

Haken voor KWF

Waar ben ik de laatste weken mee bezig geweest? Een vriendje van Julia kreeg te horen in januari dat zijn zus (17!) Kanker heeft. In maart is een lieve oom van mij overleden aan deze ziekte. 3 jaar geleden is mijn schoonvader overleden hieraan... nou ja, wie kent er niet iemand die met de ziekte te maken heeft gehad? Enkele tantes van mij hadden borstkanker, een moeder die ik van school ken kreeg er mee te maken... helaas te veel mensen. Echt te veel mensen! En helaas lukt het nog steeds niet altijd om hiervan te genezen. Nu hadden dit vriendje van Julia, en zijn broertje (ze zijn 6 en 8) het idee opgevat, in het kader van de marathon weken van het KWF, om op school lege flessen in te zoer!!! Elke dag staan ze klaar bij school om lege flessen te ontvangen en elke dag brengen ze deze weg. Wat een werk, want het loopt storm! Het is geweldig! Ze hebben al honderden euro's opgehaald. En deze actie loopt tot 20 april! Nu hadden haakpartner en ik bedacht om sleutelhangers, boekenleggers en ander klein spul te haken en deze te verkopen. Deze opbrengst gaat met de jongens mee, naar het KWF.
Terwijl hun stoere zus de ene zware behandeling na de ander moet doorstaan (wat is ze een kanjer!) Hebben wij besloten onze (kleine) bijdrage te leveren en te gaan haken. Dat loopt inmiddels behoorlijk storm! Dus we haken ons al weken 3 slagen in de rondte! Maar met alle liefde en plezier! En wat gaat het goed! Wij hebben nu op 4 weken tijd zo'n kleine 300 euro bij elkaar gehaakt! We verkopen onze sleutelhangers en boekenboekenleggers voor 2 euro per stuk dus tel maar uit hoeveel we gemaakt hebben. En misschien komt hier nog een opdracht bij van onze school, om 100 a 150 sleutelhangers te haken! Dit zou echt geweldig zijn! Onze eettafel ziet er al weken uit als een fabriek haha! Overal haak troep van mij. Maar who cares! 
Het is zo hartverwarmend hoe iedereen meehelpt! Mensen bestellen dingen, leveren lege flessen in, statiegeldbonnetjes... het is overweldigend! En Sanne moet gewoon door deze ziekte komen! Het moet! Ze doet het heel stoer en ze heeft een geweldig gezin wat haar van alle kanten helpt en ondersteunt. Heel bijzonder om te zien! Dus daar ben ik al weken mee bezig. Nog ruim een week... ik hoop dat er nog veel bestellingen bij komen.