dinsdag 22 december 2015

De wonderen zijn de wereld nog niet uit....

Wie had dat ooit gedacht? Enig idee waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest? Nee? Nou, ik zal het verklappen.... ik heb leren sokken breien!
Echt, ik ben best een handige handwerkster; ik kan heel goed haken en redelijk breien. Maar als het aankomt op breien met meerdere naalden, brak het angstzweet mij uit. Vroeger breide ik wel eens truien maar zodra de kraag er op moest, met 4 naalden, schakelde ik snel mijn mams in en zij maakte het dan af.
Klutsende oksels kreeg ik er van.....
In november vroeg een vriendin met een Handwerkwinkel (Kreatief, in Hoorn), of ik aan wilde schuiven bij een workshop sokken breien in haar winkel. Ik wilde wrl meedoen voor de gezelligheid maar dacht dat ik dat toch nooit zou leren.
Nou, er is een wereld voor me opengegaan! Al vrij snel had ik het trucje door. Na even aanmodderen en stoeien met vier naalden, in het begin, kwam de handigheid er een beetje in en met wat hulp van Internet vond ik uiteindelijk een duidelijk patroon, wat ik goed kon gebruiken. Ik heb overal wat vandaan gehaald en dat samen gecombineerd tot een voor mij goed patroon.
Begin december was ik jarig; ik werd 40!!! En voor mijn verjaardag heb ik sokkenwol gevraagd. Toen kon ik beginnen.
Ik moet erkennen dat ik al vanaf november nauwelijks nog een haaknaald heb aangeraakt. Ik ben alleen nog maar aan het breien.
Het leuke van sokken breien is dst je steeds in kleine stukjes doorwerkt naar het volgende... van het boord naar de grote hiel, hierna de kleine hiel, de spie, de voet en dan de tenen. Dit motiveert enorm om steeds weer door te gaan. En nu zijn er tegenwoordig geweldige sokjenwolletjes. Oh my....... zoveel mooie heerlijke kleurige sokkenwol, waarin het patroon in de wol zit. Het is werkelijk wonderlijk! Het is net een toverbal die je opzuigt. . Steeds een ander patroon of kleurtje.. inmiddels is het bijna kerst en ik ben met mijn vijfde paar bezig.
Werkelijk, wie had dat ooit gedacht???? Ik aan het sokken breien.....
En ik word er absoluut vreselijk enorm horendol intens gelukkig van!!!!!! Love love love it!!!!!