maandag 2 november 2015

Zo veel leuks....

Wat is haken (of handwerken), toch een heerlijke hobby. Vinden jullie ook niet? Altijd komt er wel weer iets nieuws, leuks op mijn pad. En steeds als ik denk, nu weet ik echt niets meer om te maken, zie ik op internet of in een boek weer nieuwe dingen. Heerlijk!
Zo maakte ik een projectje af, wat al anderhalf jaar lag te wachten. En wat ben ik blij dat ik het af heb gemaakt, want wat is ie gaaf geworden!
Ik haakte een hoesje voor om een juten boodschappentas. Zo een als je bij de grote bekende supermarkt kunt vinden. Ik bleek nog maar 5 toeren te hoeven haken! Belachelijk he..... En daarna heb ik het hoesje onder en boven langs vastgenaaid aan de tas.
 Dit werd dus een verjaardagskado voor mijn lieve mams. Ze was er heel blij mee.
Ook breide ik 2 kussens voor op haar nieuwe bank, die binnenkort komt. Breien is niet zo mijn ding, maar dit patroon is wel erg leuk, en heel gemakkelijk!
Ik plaatste het al eens eerder. Zie hier het patroon. In dit patroon breid eik het kussen van zpagetti. Nu breide ik het met hele dikke wol, op pennen 8 (dus zo klaar, daar hou ik wel van). maar het resultaat was super, vind ik. En ook mijn moeder vond ze erg mooi!

En natuurlijk deed ook ik met de hype mee, en haakte een omslagdoek met de granietsteek.

(Stom, ik krijg de foto niet gedraaid!)

Ook haakte ik een colsjaal voor julia, uit het boekje kant haken. (wat een leuk boek! Echt een aanrader!)

Ik haakte meerdere lange sjaals, met zaken om je handen in warm te houden. Zo leuk om te maken!
Ik heb al meerder in opdracht gemaakt inmiddels. Tja, wie wil dit nu niet? De sjaal is ruim 2 meter lang! Laat de kou maar komen!
 Ook in een stoere ribbel zijn ze leuik! En zonder zakken ook zee geschikt voor heren!

 De patronen voor deze sjaals vind je hier:
Ze zijn zo heerlijk, dat zelfs manlief er wel eentje wil! maar dan dus zonder zakken... Niet dat een man geen koude handen krijgt of zo, maar alleen watjes willen ze ook warm hebben haha! Mijn stoere bikkel trekt waarschijnlijk liever handschoenen aan of heeft ijsklompjes. Ik vind het prima hoor!

Ook uit het boekje 'kant haken' maakte ik dit tasje/etuitje. Ik haakte het met katoen, op haaknaald 2, zodat het stevig en compact werd. En nadat ik 1 tasje haakte met alleen maar vasten, dacht ik dat ik het volgende etuitje wel kon haken met de tapestry methode, om er zo een mooi motiefje in te brengen! Ik ben er verliefd op....


Dit zou ook heel leuk zijn in rood/wit, als kerstkadootje...

En afgelopen zaterdag ben ik naar de Kreadoe geweest, samen met lieve haakpartner/vriendin, moeders en schone zus. Wat hebben we een heerlijke dag gehad!
En wat heb ik me verbaasd over de hoeveelheid mede-handwerksters! Tjonge, wat was het druk!
Ik ben 2 jaar geleden ook geweest, dus ik had wel een aardig idee over wat er allemaal zou zijn. En als ik heel eerlijk ben, heb ik alle kaarten-maak-meuk overgeslagen. Ieder zijn ding natuurlijk, en ik ben helemaal niet negatief over kaarten maken, of kraaltjes rijgen, maar ik heb me voornamelijk bezig gehouden op de beurs met haken. Tja, ik kan en wil er niet nog meer hobby's bij hebben hoor! (Hoewel de Cameo silhouette me wel erg aantrok... oh my..... wat zou dat geweldig zijn om zo'n ding te hebben.... met name om dan dus tassen en shirts te kunnen bedrukken..... oeehhh...) Maar ik heb me ingehouden!
Maar waar ik persoonlijk erg naar uitkeek, was de stand van Pera en Pasha! Oeh wat een fijnigheid daar! Mooie vintage kleuren katoen, van mr Cey, prachtige necmiye unikat... en nog meer moois....
En laat ik nu toch nog heel veel geld apart hebben liggen van onze winst, van de jaarmarkt eind Augustus?
Dus tja, jullie raden het al.... Ik heb een prachtige bol Necmiye Unikat gekocht. Helemaal voor mezelf... en ook nog in de aanbieding deze3 dag... voor 22,95! Tja, dat moest natuurlijk gewoon zo zijn.... Het riep mijn naam....Suus.....Suus.....
En oh wat vind ik hem mooi... Ik ben er verliefd op! Ik neeg (neigde?) al weer erg naar de grijstinten, maar alles is bij mij grijs, zwart, blauw... dus heb ik bewust voor wat kleur gekozen.
Nou ja, kleur, wahahaha! Het is nog erg donker allemaal, maar voor mijn doen heef thet al aardig wat kleur...  

Ik haak de southbay sjaal.. Die vind ik toch wel het mooiste voor deze katoen. Het kleurverloop is prachti en deze bol (900 meter!) is iedere cent dubbel en dwars waard....
Ik ben er verliefd op.... en stiekem ook een beetje op Pera en Pasha.... dat was ik al, aangezien ik er hele positieve ervaringen mee heb, met de webshop. Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest naar Pijnacker te gaan, naar de winkel zelf, maar ik was zeer onder de indruk van de kleuren, de produkten en de enorm aardige mannen die daar waren! En mr Cey is wel heel leuk.... (bloos..) wat een schatje.... Maar ook de andere heren waren heel leuk en aardig, en na 4 dagen Kreadoe nog steeds even lief en enthousiast! Petje af hoor!
(Dat konden we niet van iedereen zeggen, mijn hemel, een aantal standhouders waren erg moe en het een beetje zat denk ik.... ik snap wel hoe zwaar en vermoeiend het moet zijn ,maar kom op... sommigen waren ronduit onbeschoft!) Gelukkig was de dag verder enorm geslaagd en hebben we allemaal erg leuke dingen gekocht en erg gelachen samen. Ik zeg volgend jaar weer!