dinsdag 1 september 2015

Alive and still completely hooked!

Hoi hoi lieve lezers!
Na 2 maanden wordt het toch echt hoog tijd om weer eens een berichtje te plaatsen! Ik ben er nog steeds hoor en haak ook nog steeds heerlijk door!
Na een meer dan heerlijke vakantie in Frankrijk zijn we inmiddels alweer enkele weken thuis en inmiddels weer volop in de running met school en werk en haken natuurlijk!
Eerst de vakantie: Wat hebben we genoten! Wat is het daar mooi, met prachtige dorpjes. leuke markten, heerlijk weer (soms wel wat te warm, poehh!), mooie kastelen en bijzondere grotten. De reis ging eigenlijk super goed! Het laatste stuk was een kleine persoonlijke uitdaging voor mij; we gingen door de bergen en langs afgronden, met de caravan. Sander vond het prachtig, ik wat minder, maar ik heb als een gek zitten haken, zodat ik niet naar buiten hoefde te kijken. Dit hielp wonderwel heel goed! Gut wat heb ik een boodschappennetjes zitten haken.
Maar wat lijkt de vakantie inmiddels alweer lang geleden! De meiden zijn alweer met hun derde week school bezig. We zijn weer druk met sporten, afspraken, informatie-avonden etc.
In de een na laatste week van de vakantie was er hier nog Huttendorp. Hierbij kunnen kinderen tot 12 jaar 5 dagen lang hutten bouwen, met pallets en planken. Uiteraard is het timmeren een beetje bijzaak, en worden ze de hele dag geamuseerd met spelletjes, optredens, dansjes en liedjes zingen. Julia ging dit jaar voor het eerst.... haar grote zussen hebben eigenlijk nooit meegedaan; ze wilden niet, of wij waren dan op vakantie.... er was altijd wel iets. Maar Julia wilde heel graag, met wat vriendjes en vriendinnetjes uit haar klas. en Annabel ging voor het eerst helpen als vrijwilligster! Wat was ik geweldig trots op haar! Ze heeft zich ruim een week volledig opgeofferd voor Huttendorp! elke ochtend moesten zij als begeleiders al eerder aanwezig zijn; om half 9. En tot 's avonds na het eten. Ze heeft er enorm van genoten en wil volgend jaar zeker weer! Er deden ruim 800 kinderen mee, en er waren iets van 160 vrijwilligers om dit te begeleiden! Wat een happening! Wat een organisatie! Ik neem mijn petje af voor alle kanjers die een week voor de kindjes hebben gezorgd! Ze hadden ook echt enorme mazzel met het weer. De week werd afgesloten met een enorm kampvuur. Geweldig! Wat hebben de meiden, maar wij ook, genoten zeg! En super dat mijn puber van 14 zo sociaal betrokken is! Ik ben echt supertrots op haar..... (En wat worden ze dan groot joh....) Ze nam zonnebrand van ons mee om 'haar' kindjes in te kunnen smeren, nam koek en snoep voor ze mee... haha ik had bijna niets meer voor Julia! geweldig toch?      

In Juli besloten we (ik en mijn haakvriendinnetje Cindy) ook nog om te kijken of we op 29 Augustus op de jaarmarkt in Blokker konden staan. Met onze gehaakte produkten. Dit was mogelijk, er was nog een kraam beschikbaar. Geweldig! Maar dit hield wel in dat we als een idioot aan de slag konden! We moesten produkten hebben om te verkopen! Dat hebben we geweten...... Ik heb in totaal 19 netjes gehaakt, mijn lieve mede-haakster ook een stuk of 6? Verder maakten we sleutelhangers, haakten we kaarten en schattige portemonneetjes. Zaterdag was het dan zo ver...Al vroeg naar de markt, waar we een kraam van 4 meter breed hadden! Oh my...... kregen we dat wel gevuld? Snel bij de Action nog even snel wat extra tafelkleden gehaald (daar stonden we naast) en inrichten maar! Eigenlijk kwam het allemaal perfect uit! Al onze producten konden we mooi neerleggen. Het was niet te leeg maar ook zeker niet te vol, zodat er geen overzicht meer zou zijn.
Er werden al dingen verkocht voor de markt open was! Eigenlijk hadden we in de dagen ervoor al een heleboel verkocht, via onze facebookpagina. Kortom, wat was het een geslaagde, geweldig gezellige en drukke dag! Wat hebben we genoten! We kregen zo veel lieve en leuke reacties. Hartverwarmend! We hebben ook nog een leuke winst gemaakt, wat waarschijnlijk weer aan wolletjes uitgegeven gaat worden haha! Maar dat hadden jullie vast al verwacht.




Dit is een kleine selectie van wat we hebben gemaakt. Het was allemaal zo leuk om te maken! Ik kan zo blij worden van deze hobby.... echt heerlijk! Steeds is er wel weer iets nieuws om te maken!
Volgend jaar willen we zeker nog een keer!

Ook haakte ik op vakantie een rugtas voor Julia. Deze gebruikt ze voor de gym. Ze had zelf de kleurtjes uitgekozen. Eerst dacht ik; hhmmm gaat dit wel wat worden? Maar eenmaal bezig met haken bleek het een schot in de roos! Wat heeft ze dat goed gekozen!
 En uiteraard haakte ik ook nog een etuitje, omdat ik ze zo leuk blijf vinden. En ritsjes en kleurtjes met chevronmotief nu eenmaal blijkbaar mijn ding is haha!

En nu weer lekker haken voor mezelf. Ik ben bezig met een trui/tuniek en een sjaal. Ik kocht het boek 'kant haken' van Sasha Blase-van Wagtendonk. Wat een heerlijk geweldig haakboek! Als je een beetje verslaafd bent aan haken mag deze zeker niet missen in je collectie! Het ziet er allemaal zo leuk uit en het staat goed beschreven. Ik ben er heel blij mee. Echt een aanrader!
Ik laat snel weer wat zien en ik beloof dat er dit keer geen 2 maanden tussen zal zitten ;-)