donderdag 9 juli 2015

Laatste loodjes....

Yes! bijna vakantie! Ik moet nog anderhalve dag werken en ook ik heb dan vakantie. Poeh, het is deze laatste week nog even volop knallen op mijn werk. Een collega is met vakantie dus moet ik extra werken. Dat is het nadeel van een kleine poli. (we zijn met 5 collega's).
De meiden zijn afgelopen zondag al opgehaald door mijn lieve paps dus die zijn al in Limburg. Het weekend gaan wij er achteraan met de caravan. En dan vertrekken we maandag naar Frankrijk! Ik ben benieuwd, 2 dagen rijden, met de caravan. Ik hou er zo niet van he....... daarom gingen we de afgelopen jaren meestal naar Luxemburg of Duitsland of Denemarken. Dat is allemaal mooi te overzien. Maar Sander en de dames wilden graag een keer verder, en ergens heen waar we nog niet zijn geweest. Ik vind kamperen met de caravan heel leuk, maar het rijden met dat ding achter ons, en je kunt maar 80, niet gewoon even lekker doorblazen.... poeh... ik zie er een beetje tegenop maar we gaan het beleven....
Verder zijn we afgelopen weekend heerlijk gaan uit eten met de dames. Dat hadden ze alledrie wel verdiend, want zoals ik al eerder vermeldde hadden ze alledrie een prachtig rapport! En hoera, oudste wup mag door naar VWO 3! Het hing er een beetje om en ze was een bespreekgeval maar alle leraren denken dat ze het wel aankan. Ze was er zelf een beetje van ondersteboven geloof ik. Maar ook superblij! En trots! Terecht! Nu mag ze het gaan laten zien. Ik zei al tegen haar, het maakt niks uit, als ze haar best doet en het blijkt toch te hoog gegrepen kan ze altijd terug naar HAVO. Ook dat is prachtig. We gingen naar een japans restaurant, waar je sushi via de Ipad kunt bestellen. Dat was natuurlijk een geweldige belevenis. Het was heerlijk en super gezellig. En in no-time aten ze alledrie met stokjes. Zelfs Julia. Juul begon met friet en kipnuggets (kleine porties hoor) maar ging al snel mee in de sushi en sashimi beleving! Haha wie had dat gedacht? Als je haar maar niet dwingt dan komt het wel goed he. Dan heeft ze vrije keus en ze vond de meeste dingen heerlijk. Het was een leuke ervaring. De meiden worden groot....
En nu ben ik al dagen alleen met Sander. Das gek..... de wasmand blijft leeg, boodschappen hoef ik bijna niet te doen, de vaatwasser krijg ik niet vol... Gek hoor. Het is nu, met alle voorbereidingen voor de vakantie en het vele werken wel even lekker hoor. Het komt heel goed uit maar toch voel ik me een klein beetje incompleet zonder mijn lieverdjes. Poeh ik moet er nog niet aan denken dat ze over een paar jaar het huis uit gaan! Maar overmorgen zie ik ze weer gelukkig. En ik weet dat ze goed zitten bij mijn ouders. De meiden hebben de tijd van hun leven, zoals altijd bij hun. EN mijn ouders genieten er ook echt van. Dus dat is toch heerlijk? Het is ook zeker een dikke pluim naar mijn ouders hoor. Wat een geweldige kanjers zijn dat toch. Ik hou zielsveel van ze en vind het nog steeds jammer dat ze ver weg zitten, maar ze zijn er nog! En daar ben ik heel dankbaar voor. Het is toch geweldig als je grote kleindochters (in de puberleeftijd) nog zooooo graag naar opa en oma gaan. Dat zegt eigenlijk al genoeg hoe geweldig ze zijn, vind ik.
Ondertussen haak ik ook nog door. Zoals altijd. Ik haakte voor Julia nog een vestje (na er meerdere op bestelling gemaakt te hebben). En nu ben ik bezig met boodschappennetjes. Vanaf januari mag er geen plastic tasjes meer verstrekt worden. En wat is er dan handiger om een paar hippe vintage / retro tasjes in je tas te hebben? Inmiddels heb ik er al 4 op bestelling gemaakt. En ik heb er zelf ook 1. Ze zijn erg leuk.
Ik weet nog dat mijn oma er vroeger ook altijd in haar handtas had, maar deze, in hipe vrolijke kleuren zijn natuurlijk nog leuker. Echte eyecatchers! Ik kreeg er van de week in de winkel ook dikke complimenten voor.
Ze zijn vrij snel te maken, van ongeveer 1 bolletje katoen. Dus dat is lekker snel klaar.
Ik gebruikte als basis dit patroon, van doemijmaaruiensoep.blogspot.com . Ik heb het hier en daar naar eigen inzicht aangepast.
Maar ze zijn erg leuk. Ze gaan zeker mee op vakantie! Zie je me al gaan, met stokbrood of croissantjes in mijn netje? Over de markt in een klein Frans stadje? Heerlijk, ik heb er zin in!




Wat leuk he?
Ik had ook nog wol besteld. Heerlijke kleuren stylecraft. Voor een deken, maar ik weet nog niet wat voor deken ik ga maken. Eigenlijk wil ik iets met losse delen, die ik aan elkaar haak of naai, zodat ik zelf kan kijken hoe ik met de wol uitkom of hoe lang ik het nog leuk vind, haha! Ik wil iets maken voor ons bed/slaapkamer, maar we hebben een erg groot bed dus ik weet niet zeker of ik echt een hele sprei wil maken. Dus nog even nadenken wat het gaat worden.
Nu ga ik bijna weer aan het werk. En dan nog wat dingen pakken... drukdrukdruk
Tot snel en een hele fijne vakantie gewenst!