zaterdag 27 juni 2015

Alvast in vakantiestemming

Wat een heerlijk weer! Vakantie in zicht, de kinderen zijn bijna klaar met school en vanavond stoken we de weltevree op voor een barbeque en geroosterde marshmallows.
Ik kwam bij de Wibra n wolletje tegen met kleine pailletjes. En waar is dat nou leuker voor dan voor gehaakte armbandjes?
Hierna maak je er een prachtige knoop op en klaar ben je! En er is niets zo leuk dan spelen met knopen. Mijn kinderen vonden het altijd enig om in de knopen te zoeken en ik moet bekennen dat ik het zelf ook heerlijk vind! Knopen heb je nooit genoeg! Ik moet toegeven dat ik ooit zelfs hele mooie knopen van een oud kledingstuk heb geknipt. Eigenlijk doe ik alle oude kleding naar de kringloop of het leger des heils, dus knip er niet in natuurlijk. Anders heeft het geen nut meer. Maar deze knoopjes waren zo mooi dat ik het niet kon laten......
Maar hoe maak je deze armbandjes? Nou, heel simpel;
Je haakt een lange ketting van lossen (hij moet ruim 4 x om je pols heen passen).
Ik gebruik katoen met haaknaald 3, maar wees zo vrij om te gebruiken wat je wilt. Dan ga je op deze ketting halve vasten haken. Ik sla de eerste 6 lossen over zodat je een lusje hebt voor het knoopje later. (Of meer of minder natuurlijk, als je ander garen gebruikt of een grotere of kleinere knoop gebruikt).
Aan het einde van de toer hecht je af. De 2 draden die daar hangen gebruik ik voor het bevestigen van de knoop. En klaar ben je. Ook een enkelbandje kun je zo maken. Leuk en simpel, perfect voor tussendoor.