zaterdag 7 april 2012

Nieuwe WIP

Donderdagavond, na een dag werken ben ik snel met de meiden in de auto gesprongen op weg naar Limburg. Heerlijk een paar dagen weg. Ik vind het na 5 en half jaar nog steeds vreselijk dat mijn ouders in Limburg wonen en niet meer om de hoek, maar het grote voordeel is dan wel dat als we naar Limburg gaan dit meteen voelt als een vakantie! Je kunt in Roermond zo vreselijk lekker shoppen (wat we dan ook al 2 dagen volop hebben gedaan) en het is zo heerlijk om hier weer te zijn.
Gisteren in de stad moest ik natuurlijk zo snel mogelijk naar de Wibra voor wol. Oh mijn hemel, ik begon spontaan te fladderen en te piepen van vreugd. Een paar prachtige grote kasten vol met wol en katoen in alle mogelijke kleuren! Ik heb heerlijk een mandje vol geladen met alle wolletjes die ik wil hebben. En enkele prachtige katoentjes.
Ik ben begonnen aan een beddesprei, met de granny square 'hondsroos'. Als kleuren heb ik gekozen voor lichtblauw, donkerblauw, groen en wit. Zodat het niet al te zoetsappig wordt aangezien Sander ook graag goed ligt onder de beddesprei. Deze granny is redelijk makkelijk te maken (als je hem eenmaal doorhebt). Het leuke is het bloemenmodel erin. Het blauw, samen met het groen en wit is heerlijk fleurig maar toch rustig. Op haaknaald 5 gaat het ook nog sneller dan ik had gedacht. 8 granny's heb ik af. (van de 146, ruw geschat, haha) dus ik ben nog even zoet.
Julia heeft een lievelingsjurk, die haar oma heeft gemaakt vorig jaar. Zodra deze uit de was komt wil ze hem al weer aan. Ik had vorig jaar een leuk gehaakt jurkje van het merk Bomba gezien, voor wel ruim 80 euro! Gezien de handigheid van mijzelf en mijn moeder zeiden wij, dat kunnen wij ook! Dus zo geschiede. Enigzins eigen kleuren en eigen model, maar hij is zo leuk geworden.... Inmiddels wordt deze jurk dus een beetje te klein. Julia wil graag een regenboogjurk (de vorige is voornamelijk blauw met rood en roze) dus we hebben oma aan het werk gezet, wat zij met enorm veel plezier doet, en Julia krijgt een eigen regenboogjurk. Ze was helemaal blij toen ze de kleurtjes zag.
Hier even een foto van de jurk in wording, met de oude ernaast. Hij wordt gebreid met katoen, in verschillende steken, zoals gerstekorrel, muizentandjes (gaatjes) tricotsteek, averechtse tricosteek en wat we verder maar kunnen bedenken. Erg leuk om te doen.

Julia wordt er erg blij van, ik ook.
Ook schone zus maakt leuke dingetjes. Zoals een bloem om haar mobiel mee op te fleuren.
Ook erg leuk geworden. Ze is nu bezig met een glazen bak met dambordeffect.

Het is hier een gezellig en produktief weekend. Heerlijk, nog een paar dagen te gaan!